Thursday 24 March 2011

Hari –Hari Pertama Bersama Hariz Zikry (ParT 2)

~>> sambungan
Hari ny si comel Hariz akan balik rumah. Aku bangun pagi dengan senyuman yang lebar panjang. Terpapar semua gigi aku. Hehe. Aku dengan semangat nya siapkan tempat untuk akak aku bersama si comel di ruang tamu. Dengan bantuan abang ipar aku, satu katil diletakkan di penjuru ‘hall’ dan disebelahnya, katil baby yang cute =). Disebabkan parents aku tak ade di Malaysia buat sementara waktu, aku lah yang bertanggungjawab untuk menjaga makan minum akak aku dalam tempoh dye berpantang. Bukan itu aje, acara2 lain yang orang selalu buat masa berpantang tu pun aku kena ambil tahu.huhu..maklumlah senang untuk masa depan..

Seterusnya, bermulalah hari2 aku bersama si comel Hariz. Walaupun agak penat untuk melaksanakan semua tanggungjawab aku, setiap kali aku pandang muka si comel Hariz, aku rase aman dan sejuk ye. Bertapa berkesan nye kedatangan si comel ny dalam hidup aku. Hari demi hari, aku sibuk dengan mengemas, memasak, mandi kan si comel, melayan si comel, tidurkan si comel, dan juga melayan akak aku (wajib). Akak aku seoarang yg agak kuat, jadi dye da boleh bangun, jalan macam orang biasa. Cuma makan je aku kena masak makanan khas untuk dye yang berpantang. Mase tu, memang dengan aku2 sekali la makan makanan macam tu. Sangat tak best..huhu. sampai satu hari tu, akak aku tanya:

Akak aku : ‘Wani, tak de lauk lain da ke yang boleh kaklong makan?’

Aku : ‘Ha?? Herm..tak de kaklong. Sepertimana yang orang tua2 pesan, itu la kite ikot ye. Supaya tak susah kita nanti.’     

Padahal dalam hati aku, ade2 je orang2 tua ny. Itu tak boleh ini tak boleh. Mat salleh tu takde berpantang pun, badan lawa je. Huhu..nasib baik, si comel tak kene berpantangkn. Alah, nak pantang ape nye, minom susu jew pon kn..=)

 Okeh! aku cite pasal si comel Hariz pulak. Aku suke main dengan si comel Hariz. Walaupun dye masih tak faham ape aku merepek tak pun nyanyi kat depan dye, aku tetap rase eppy. Aku cuba ingat balik lagu2 yang aku suke nyanyi masa kecik2 dulu. Macam lagu “papaku pulang dari kota”, “burung kakak tua”, “tiga kupang”, “katak lompat”dan macam2 lagi lah. Aku memang kureng sikit bab nyanyi2 ny. Tapi sekadar nak bagi baby ye dengar, aku rase tak pe kot. Dye tak tahu pasal pitching sume tuh..huhu.
Mase mula2 aku nak mandikan si comel Hariz, aku takut jugak kalau2 terlemas ke anak orang..termakan sabun ke shampoo ke kan..tapi lepas 2-3 ari..aku dah expert da..setakat nak basuh ‘berak’ tu..biase la..cume yang tak best nye..bau..aduhai..tuhan je yang tahu..huhu. pastu aku suke ambil gambar Hariz..gambar  dye tidur, gambar dye bukak mate..aku bahagie sangat kalau tyme aku nk ambil gambar Hariz senyum..kalau dye tak senyum, aku rase geram jew..macam mane nak buat bg dye senyum ny..sampai sekali tu, aku bangun menari2 macam orang tak betul da..=)) demi Hariz Zikry..aku buat macam2..tak sangke betol..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...