Wednesday 23 March 2011

Si Comel Hariz Zikry (ParT 1)

Perasaan sayang dan rindu terhadap seseorg selalunya akan menjadi sangat jelas bila individu yang terbabit turut menyayangi kita. Begitu juga aku, perasaan sayang dan kasih aku kpd si comel Hariz Zikry sgt jelas dan seolah-olah telah di gam di hati aku ni..Huuu Huuuu..(jiwang plak) =) Cuma satu, si comel Hariz ny sayang aku ke tak..? itu yang kita tak tahu..hehehe..

Let me introduce first who is dis luvly little prince yg bertakhta dlm hati aku ny okey. Si comel Hariz ny sebenarnya my nephew,anak kepada akak aku yang sulung. Semasa menyambut kelahiran Hariz ny, ati aku gembira tak terkata..maklum la..dye la anak buah aku yang pertama dilahirkan ke muka bumi ny. Nak dijadikan cite, dekat2 masa dia nak keluar dari perot, aku da mula cuti semester. Apa lagi..mmg harap sgt..dapat jage dye masa dye baru lahir..huhu.aku tak pernah berpeluang utk jaga baby lagy..

Pada tanggal 22hb May 2009, selepas isyak kalau tak silap aku..semasa aku sedang baring2 di atas katil dirumah. Tiba2 akak aku kate,eh2..ade air!! Aku pon..terkaku sekejap. 5 saat lepas tuh, aku terjerit..air ketuban pecah!! Huhu..expert betol aku tyme tu kan..kalah ibu mengandung huhu..akak aku pulak..diam tak ter kate.. masih terkejut agak nya..kemudian dgn pantas..kitorang buat keputusan utk ke hospital..Shah Alam Medical Cnter kt Sek 20..sebelum pergi, aku sempat bancuh air milo panas + telur ayam mentah utk akak aku..aku buat jew..sbb ade sorg aunt kwn kpd mak aku pesan..kalo minom mcm tu, boleh tambah tenaga..akak aku pon telan la dlm keadaan terpakse..

Sesampainya kitorg kat hosptal, akak aku still tak rase sakit pape..so, kene duduk kat wad..aku pon tumpang sekaki..abg ipar aku yang bergegas dari tempat kerja pon da sampai. Dalam pukul 2 pagi macam tu, akak aku baru start sakit..aku rasa kesian dan takut sgt..agak ngeri dan jugak berdebar2..huhu..excited tetap ade okey. Aku tolong urut akak aku sikit2..untuk kurangkan sakit dye. Itu ye yang termampu..

Nak dipendendekkan cite..sakit tu berlarutan sampai la keesokkan pagi nye..dan dlm tgh hari,seingat aku..baru akak aku dibawak masuk ke labour room..kemudian tepat jam 2.30 ptg, 23hb May 2009, si comel Megat Mohd Hariz Zikry dilahirkan..Alhamdulillah.. semuanya selamat dan berjalan dengan lancar..semasa kat hospital, si comel Hariz ny dijaga oleh nurse kat bilik baby bersama baby2 yang lain..aku rase xpuas ati betol tak dapat pegang dan *kiss*dye..huhu..punye la excited kan..setiap beberape minit..aku ulang g tengok dye dari wad yang akak aku duduk..tengok nurse kat situ perasan dye nangis kalau2 dye nak susu ke tak..tengok kalau2 nurse tu pegang dye kasar2 kew..huhu..walaupun dipisahkan oleh cermin..aku tetap tak bosan utk berdiri tunggu kat situ..nurse2 kat situ mezti heran..ape kene la dgn perempuan ny..sehari selepas tu, baru la kitorang dapat balik rumah..yeyeye!! welcome home Hariz~~


~>> to be continued...


2 comments:

  1. wah..nice topic... :) seronok plak bace..terharu pon ade..anywy,thanks...sbb wani ade ngan k.long at the right time..thanks jage long mase dlm pantang..tuhan je dpt bls budi baik wani...yela..mak bapak jaoh...huaa....jgn serik nk beranak da la..hehe..biwani, ayez pon sayang biwani jgk...rindu biwani jgk...mmmuaahhh!

    ReplyDelete
  2. hehe..tq sis..welcome..pnglmn yg bezz sgtt n sgtttt la sgttt bergune..huhu..
    serik?? ermm..itu blom thu agy..but i luv babies..=))
    kiss ayez 4 me..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...